מצבות לחיות? בדקנו ויש חיה כזאת

תמונה של מצבות

פטירת חיית מחמד אהובה

המוות הוא אחד הנושאים המעציבים והמורכבים ביותר אתם התמודדה האנושות משחר ימיה. לא קל לנו להתגבר או להשלים עם מותו של אחד מאהובינו, ונעשה מה שיכולתנו להשאיר את חותמו בעולמנו.

לאחר פטירת אדם אהוב, מוקמים לעיתים רבות פרויקטים ומיזמי הנצחה לזכרו, וקרובי הנפטר דואגים להנציח זאת בשם הפרויקט אך, חשוב להבין כי המקום הבסיסי ביותר, בו חשוב לקרובי הנפטר להנציח את זכרו, הוא מקום קבורתו.

במקום הקבורה, ידאגו קרובי הנפטר להזמין מצבה, לעיתים בעיצוב מיוחד, שתהווה מעין התגלמות של אופי הנפטר. בנוסף, על המצבה יהיו כתובים בקצרה פרטי הנפטר בתוספת משפט או ציטוט בעלי משמעות סנטימנטלית לנפטר או לקרוביו.

ומה עושים במידה והנפטר הוא חית מחמד אהובה? כמו קניה של מצבה לכלב שליווה את המשפחה שנים רבות ונפטר בשיבה טובה? סוס אהוב מאוד על רוכבו, או חתול ששימוש כחבר קרוב לזקן או זקנה גלמודים? האם גם כאן תהייה אפשרות להזמין מצבה לחיות? בדקנו ואת התשובה נפרט בפניכם בהרחבה במאמר זה.

צורת הקבורה והמצבות

מבני המצבות

אכן, חברות רבות העוסקות בבניית והתקנת מצבות, מציעות את שרותיהן בהתקנת מצבות לבעלי חיים. ניתן להיכנס לאתרי חברות המצבות השונים ולבחור את המצבה המועדפת עליכם.

באופן כללי, ניתן להזמין שלוש סוגי מצבות. הסוג הראשון הוא מצבה "שוכבת", כלומר מצבה המותקנת כמרצפת או מוגבהת מעט מעל הרצפה. אפשרות נוספת היא מצבה "עומדת", דהיינו מצבה זקופה מעל מקום קבורתו של בעל החיים שלכם. סוג מצבה נוסף הוא מצבה מיוחדת, בצורת שני עמודים עם חיבור בניהם.

ניתן אף לעצב את המצבה  בצורה אישית וייחודית יותר, ולהגיש את התכנון לחברת המצבות.

הכיתוב על המצבה

מטבע הדברים, מצבות לבעלי חיים יהיו קטנות מאלו המיועדות לבני אדם. לכן, יהיה על בעל החיה לתמצת מעט יותר את הכיתוב על המצבה ביחס לכיתוב על מצבתו של נפטר אנושי. כך שמומלץ לשבת ולתכנן בצורה מדויקת מה יהיה הכיתוב על המצבה. ניתן אף להוסיף במרכז המצבה תמונה צבעונית של חיית המחמד מתקופת חייה.

מקום הקבורה

בארץ, קיימים בתי קברות לבעלי חיים וניתן יהיה לקבור את חיית המחמד שלכם במחיצת חיות מחמד אחרות, ממש כמו בתי קברות של בני אדם. בתי קברות אלו, ממוקמים במקומות שקטים ויפים, והם מהווים מקום מכובד וייצוגי לקבורתה וזכרה של חיית המחמד שלכם. ניתן למצוא את מקומות אלו בקלות באמצעות חיפוש באינטרנט.

בנוסף, ניתן לקבור את חיית המחמד ולהציב את המצבה בגינה הפרטית בה שהתה חיית המחמד או במקום שהיה אהוב עליה.

לסיכום

כיום, ניתן לכבד את זכרה של חיית המחמד באמצעות מצבה מכובדת ורשמית, מקום בו תוכלו להתייחד בצורה הטובה ביותר עם זכרה.

מומלץ לקרוא מאמר בנושא של מקומות לקבירת חיות בישראל בקישור הבא >>

 

Author: VKB SUPPORT